ΓΙΑΤΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

4 Απαντήσεις

  1. Ο/Η papagwergiou λέει:

    sxoleia aristeias…hmm kapoia elit fainetai na ekolaptetai edw.na fantastw ta credit tha einai apo vathmologies ta misa oi opoies sta idiwtika kollegia paraxwrountai me euxaristisi kai sta kala dimosia episis,oi eukairies gia simmetoxi se programmata kai imerides gia ta paidia twn eparxiwn pws epitigxanontai?gt nomizw pws ta paidia auta den tha exun kan xrimata na pane apo kozani athina..gia tin idiwtiki ekpaideusi den anaferetai tipota. episis mporw na pw pws me thlivei idiaitera na thewrei kapoios tin paideia antagwnistiki,kommati tou kapitalismou diladi, kai pws ta paidia tha prepei na aisthanontai ws apotelesma twn parapanw antagwnistes twn simmathitwn tous…krima mia toso deksia politiki na parousiazetai san paidagwgiki dialektiki

    • Ο/Η Σοφία Παπασπυροπούλου λέει:

      Καταρχήν, ευχαριστώ για το σχόλιο, που δίνει ευκαιρία για γόνιμο διάλογο. Στις παρατηρήσεις σας έχω να δώσω τις εξής απαντήσεις:
      Χαρακτηρίσατε τα ‘σχολεία αριστείας’ ως μια πρόταση ελιτίστικη, η οποία θα δίνει ώθηση σε μαθητές που προέρχονται από ιδιωτικά σχολεία και ‘καλά δημόσια’. Σας υπενθυμίζω εν προκειμένω ότι η εισαγωγή στα σχολεία αυτά θα γίνεται κατά το 1/2 με γραπτές εξετάσεις, στις οποίες η ‘πλούσια τσέπη’ δεν μπορεί να έχει καμία βαρύτητα, και κατά 1/2 με βάση ένα portfolio, το οποίο προφανώς και δεν θα συμπληρώνεται μονάχα με συνέδρια και δραστηριότητες δυσπρόσιτες σε πολλούς, αλλά και με ενδιαφέροντα, διακρίσεις σε διασχολικούς διαγωνισμούς, εργασίες κτλ. Επιπλέον, θεωρώ λανθασμένη και -επιτρέψτε μου- λαικιστική την ταύτιση της αξιοκρατικής παροχής ευκαιριών σε άξιους και ταλαντούχους μαθητές με έναν άκριτο και ‘ελιτίστικο’ αποκλεισμό των λιγότερο ταλαντούχων μαθητών από τη γνώση. Σας καθιστώ λοιπόν σαφές ότι το κοινό δημόσιο σχολείο θα παρέχει, αυτά που πρέπει, και μπορεί βέβαια να παρέχει. Τα σχολεία αριστείας συνιστούν επιβράβευση εκ μέρους της πολιτείας για τον ταλαντούχο νέο που δεν μπορεί να εξελίξει το νου του και να διευρύνει τη σκέψη του στο μέγιστο, περιορισμένος στο τυπικό πρόγραμμα και το -αναπόφευκτα- μέτριας δυναμικής ρυθμό διδασκαλίας ενός κοινού σχολείου, και ακόμα ισχυρό κίνητρο για προσπάθεια, επιμέλεια και θέση υψηλών στόχων εκ μέρους των μαθητών. Όσο για τα έξοδα ‘Κοζάνης-Αθήνας’, αυτά θα καλύπτονται από το Υπουργείο, εφόσον βάσει του εισοδήματος της οικογένειας του μαθητή, η μεταφορά είναι δυσχερής.
      Εσφαλμένα, συγχέετε την ανταγωνιστικότητα με τον ανταγωνισμό. Κανένας δεν στοχεύει να μετατρέψει τις σχολικές αίθουσες σε ‘ρωμαικές αρένες’. Στόχος, αντ αυτού, είναι το σχολείο να αποκτήσει μια δυναμική προόδου. Να πάψει να βγάζει απλώς φουρνιές μαθητών που έχουν ‘παπαγαλίσει’ σελίδες επί σελίδων, δίχως να έχουν παραγάγει τίποτα δικό τους. Το σχολείο που προτείνουμε καλείται να ωθήσει τους μαθητές του στη δημιουργία, στη σύνθεση και την παραγωγή…Και σαφώς η συμμετοχή σε διασχολικούς διαγωνισμούς τέτοιο κίνητρο δίνει, κίνητρο για άμιλλα και δημιουργικό συναγωνισμό.
      Ελπίζω να σας κάλυψα με την απάντησή μου και να σας έπεισα πως δεν επιθυμώ ούτε μια παιδεία ‘κομμάτι του καπιταλισμού’ αλλά και ούτε να εκφράσω ‘μια τόσο δεξιά πολιτική υπό το πρόσχημα της παιδαγωγικής διαλεκτικής’.

  2. Ο/Η suzan λέει:

    eleipestato tha to xaraktiriza mias kai den anaferei tipota gia ta texnika likeia i ti problepetai gia tous mathites pou stamatoun tis spoudes tous sto gimnasio.

    • Ο/Η Σοφία Παπασπυροπούλου λέει:

      Σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Θα ήθελα να σας επισημάνω ότι η θεματική της επιτροπής, όπως εξειδικεύτηκε στον οδηγό μελέτης, είναι δεδομένη και συνεπώς, το νομοσχέδιο, που αποτελεί τη βάση για τη συζήτηση στην επιτροπή, έπρεπε να θίξει συγκεκριμένα θέματα. Κάθε άλλη προέκταση επί του θέματος, μπορεί να προβληθεί με τροπολογία και συνακόλουθα να συζητηθεί εντός της επιτροπής.