Εναρκτήριος λόγος του υπουργού Παιδείας: δεν είναι προτάσεις διαστροφής αλλά ρεαλισμού και ευθύνης.
Με την έναρξη του δεύτερου ΜΒΕ και ακολουθώντας τις προγραμματισμένες διαδικασίες ο υπουργός Παιδείας κ. Δημήτρης Κουρέας μίλησε για την λειτουργία των φοιτητικών οργανώσεων, την ασφάλεια μέσα στα πανεπιστήμια και τις λοιπές διατάξεις που διέπουν τον νομοσχέδιο. Υποστήριξε σθεναρά τις προτάσεις του, τασσόμενος υπέρ της πανεπιστημιακής ελευθερίας και με οξύμωρο ύφος πήρε θέση κατά των επικριτών όπου και υπονομεύουν τον θεσμό της παιδείας.
Στον λόγο του αναφέρθηκε σε προτάσεις για ένα νέο και υγιές φοιτητικό συνδικαλισμό καθώς και στην δημιουργία ενός πλέγματος ασφάλειας στα πανεπιστήμια. Με αυτόν τον τρόπο και βάζοντας στην άκρη προσωπικούς σκοπούς προτρέπει τους βουλευτές ανεξαρτήτως Κ.Ο. να αφήσουν στην άκρη πρακτικές που υπονομεύουν την παιδεία και που ταλανίζουν τόσα χρόνια την Ελλάδα.
Ο θεσμός της άμεσης δημοκρατίας πρέπει να θωρακιστεί και για αυτόν τον λόγο οι αλλαγές σε νόμους που παρατέθηκαν στην επιτροπή δεν είναι προτάσεις διαστροφής αλλά ρεαλισμού και ευθύνης. Όσον αναφορά το θέμα του ασύλου, ο Υπ. Παιδείας αναφέρε και κατέκρινε την διαστρεβλωμένη έννοια που δίδεται τόσα χρόνια. Η παραπάνω έννοια λειτουργούσε ως έννοια ασυδοσίας και φασισμού με αποτέλεσμα την μαστίγωση της παιδείας. Η πανεπιστημιακή ελευθερία πρέπει να διασφαλιστεί μέσα από το άρθρο 12 περί ελευθερίας της έκφρασης.
Κλείνοντας, έδωσε απάντηση στους υπαινίγμους για παρουσίαση τετριμμένων προτάσεων από αντίπαλα στρατόπεδα ρώτησε «τι καινοτομία θέτουν οι βουλευτές που έχουν αντίρρηση;».
Τέλος, προδιέθεσε τους βουλευτές να συμμετάσχουν σε έναν παραγωγικό και εμπλουτισμένο διάλογο για αποτελεσματική περάτωση.