ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΕΝ.ΑΡ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=OzFLr7pfTcY]
Παλαιότερη συνέντευξη του ιδίου (Κυριακή 4 Μαρτίου)
Ο κύριος Βασιλείου αρχικά επεσήμανε πως το μάθημα των θρησκευτικών είναι ένα ζωτικό κομμάτι της εκπαίδευσης. Η ενωμένη αριστερά ζητά την κατάργηση του μαθήματος “πολιτισμός της ορθόδοξης πίστης” καθώς η θρησκεία δεν αποτελεί πολιτισμό και κατ’ επέκταση ούτε και παράδοση. Στη συνέχεια της συνέντευξης του υποστηρίζει οτι η θρησκεία είναι καθαρά στοιχείο της προσωπικότητας και δε μεταβιβάζεται από γενία σε γενία. Η ΕΝ.ΑΡ. στηρίζει τη διδασκαλία των θρησκευτικών στο σχολείο όχι μόνο του ορθόδοξου χριστιανικού δόγματος αλλά αντιμετωπίζοντας τις θρησκείες με ευρύτητα. Στην ουσία προτείνουν την εισαγωγη των μαθημάτων “ιστορία της θρησκείας” και “θρησκειλογεία”. Το πρώτο μάθημα αϕορά τη μελέτη της ιστορικής πορείας, του δόγματος και άλλων πληροϕοριών. Το δεύτερο είναι στην παραγματικότητα κοινωνιολογική επιστήμη η οποία απορρίπτει το μεταϕυσικό και μελετά κάθε θρησκεία απο ηθική, κοινωνική, πολιτική και ιστορική σκοπιά. Ο βουλευτής πάντως δήλωσε πως οι συνάδελϕοι άλλων κομμάτων δεν κατάλαβαν ακριβώς την έννοια των δυο παραπάνω όρων. Γενικά με τη Σ.Δ. υπηρχε πνεύμα συνεργασίας ενώ η ΕΝ.ΑΡ. δε μπόρεσε να συγκλίνει στις απόψεις με τη Φ.Κ. και το Ε.Κ. αϕού οι πρώτοι δεν είχαν ευρύτητα απόψεων ενώ με τους δεύτερους είχαν a priori πολιτισμική διαϕορά.
Σχολίασε επίσης την κίνηση του βουλευτή Ραϕαήλ Ασπρολούπου ο οποίος δεν ψήϕισε μια τροπολογία που είχε προταθεί από την παράταξη του, την ΕΝ.ΑΡ. γεγονός που οδήγησε στο να μην περάσει η τροπολογία. Ο βουλευτής στην αρχή είχε δεχτεί την απόϕαση να ψηϕίσει υπερ αλλά μετά διαϕώνησε και δεν ενημέρωσε από πριν για την κίνηση του αυτή.
Ο κύριος Βασιλείου επίσης δήλωσε οτι ξεκίνησε τις διαβουλεύσεις με καλή διάθεση για καλή συνεργασία παρόλο που έκρινε τα ήδη υπάρχοντα νομοσχέδια συντηρητικά. Θεωρεί επίσης οτι η πολιτική ουσία του προγράμματος είναι μηδενική ενώ το συνέδριο θα μπορούσε κάλιστα να λέγεται Μοντέλο Προσομοίωσης Χάβρας Ιουδαίων καθώς δυο ώρες δεν είναι αρκετές για την κατάθεση των τροπολογιών, δεν υπήρχε δημοκρατική διαδοχή ομιλητών και κάθε πολιτικός χώρος υποστήριζε “τα δικά του” με αποτέλεσμα η σύγκλιση απόψεων να είναι αδύνατη. Επιπλέον σέβεται μεν το θεσμικό πλαίσιο του προγράμμτος αλλά πιστεύει πως αϕήνει ελάχιστα περιθώρια συννενόησης και δηλώνει δυσαρεστημένος από το γεγονός οτι η παράταξή του έχει έλλειμμα δυο ατόμων αϕου αυτά δεν ήταν δυνατό να συμμετάσχουν.
Αρνητικά επίσης σχολιάζει την παρέμβαση του πρωθυπουργού στο θέμα των θρησκευτικών και τη χαρακτηρίζει ως απαράδεκτη. Παρατήρησε μάλιστα οτι ο πρωθυπουργός, Σωτήρης Μητραλέξης, προσπάθησε να επιβάλλει την άποψή του και πήρε ξεκάθαρη θέση υπερ των νομοσχεδίων που αντικατοπτρίζουν όπως είπε δεξιές και συντηρητικές απόψεις. Επίσης κατήγγειλε οτι όταν στην άτυπη συζήτηση των επιτροπών όλοι οι τομεάρχες μίλησαν με τον πρωθυπουργό ενώ ο ίδιος αποκλείστηκε από τη συζήτηση. Θεωρεί ότι η αντιμετώπιση της ΕΝ.ΑΡ. από τα άλλα κόμματα είναι συντηρητική, λογω των ιδεολογιών της.
Κλείνοντας τόνισε οτι ήταν τόσος λίγος ο χρόνος που δεν κατάϕεραν τα μέλη της επιτροπής ούτε να διαϕωνήσουν. “Οι κανόνες εμποδίζουν την περαιτέρω διαβούλευση και συννενόηση των κομμάτων”