Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας:Οι νέες τροπολογίες οδηγούν σε οπισθοδρόμηση και όχι σε καινοτομία
Χρυσούλα Δαρδαβέση
Δημοσιογράφος, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων,
Πυρετώδες είναι το κλίμα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Παρά τις τεχνικές δυσκολίες, τις εντάσεις και τις αψιμαχίες των μελών της Επιτροπής, οι εργασίες βαίνουν ικανοποιητικά, υπό την πίεση, πάντα, του περιορισμένου χρόνου. Τα μέλη των κομμάτων προχώρησαν σε ανεπίσημη συζήτηση για το κεφάλαιο Β’ του νομοσχεδίου, έως και τις 17.00, ενώ από τις 17.00 έως και τις 18.00 ακολουθεί η ανεπίσημη συζήτηση για τα κεφάλαια Γ’ και Δ’ του νομοσχεδίου.
Κατά τη διάρκεια της ανεπισημης συζήτησης, η Αναπληρώτρια Υπουργός, κ. Παπαγεωργίου, δήλωσε ότι το νομοσχέδιο, όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής, αποκλίνει αρκετά από την αρχική του ιδεολογία. Ειδικότερα, η ίδια και ο Υπουργός επιθυμούσαν ένα σύστημα που να βασίζεται στην ευρυμάθεια, την ανάπτυξη των ενδιαφερόντων του παιδιού, ώστε, με σιγουριά, να ανακαλύψει με τι θα ασχοληθεί στο μέλλον. Το Α’ Κεφάλαιο του νομοσχεδίου, δεν αντιπροσωπεύει κάτι τέτοιο. Επιπλέον, σε ερώτησή μας για τα άρθρα 5 και 6 του νομοσχεδίου, για το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου αντίστοιχα, η Αναπληρώτρια Υπουργός τονίζει πως αναδικνύεται ένα τεχνοκρατικό σύστημα που δεν βοηθά το νέο να ανακαλύψει τι πραγματικά θέλει, να αναπτύξει την προσωπικότητά του και να ασχοληθεί με ποικίλες δραστηριότητες. Ουσιαστικά, θεωρεί πως πρόκειται για ένα τετρατάξιο Γυμνάσιο το οποίο σε καμία τάξη του δεν ανταποκρίνεται σε αυτόν τον παιδαγωγικό σκοπό. Εν τέλει, σημειώνει πως οι νέες τροπολογίες οδηγούν σε οπισθοδρόμηση και όχι σε καινοτομία, όπως δείχνει και η συντηριτική στάση της ΦΙ.ΚΙ. αντί της αναμενόμενης προοδευτικής, χωρίς όμως να χάνει την ελπίδα της για την επικράτηση της δημοκρατίας, του διαλόγου και της καινοτόμας