ΕΛΛΑΔΑ: Η ΝΕΑ ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ;
Voilà! Τα νομοσχέδια είναι πλέον αναρτημένα στην σελίδα www.mve.gr όπου μπορεί ο καθένας να τα διαβάσει, να τα σχολιάσει και να σκεφτεί εν πάση περιπτώσει ό,τι θέλει. Εμείς με την σειρά μας θα αναλύσουμε τις προτάσεις και θα τις σχολιάσουμε.
Αρχικά, λόγο θα κάνουμε για το σχέδιο νόμου με θέμα: «κριτήρια απόκτησης ιθαγένειας και καθορισμός του πλαισίου επαναπατρισμού των παρανόμων μεταναστών», της επιτροπής «δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης».
Το πρώτο άρθρο μοιάζει πολύ σωστό, « Ο όρος ελληνική ιθαγένεια αντικαθίσταται από τον όρο ελληνική πολιτειότητα που δηλώνει αποκλειστικά την νομική σχέση του ατόμου προς το κράτος», καθώς οι μετανάστες στην Ελλάδα δεν έρχονται επειδή την «αγαπάνε» αλλά γιατί εδώ θα ‘ναι καλύτερες οι συνθήκες ζωής. Θα ‘ναι πράγματι ;; Μάλλον αυτό προσπαθεί να εξασφαλίσει και το νομοσχέδιο. Αλλιώς ποιος ο λόγος σύνταξής του;
Στο δεύτερο άρθρο διαβάζουμε τα κριτήρια κτήσης της ελληνικής πολιτειότητας όπου οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει (α) να διαμένουν μόνιμα και νόμιμα για εφτά συνεχόμενα έτη στην Ελλάδα, (αβ) τα παιδιά των αλλοδαπών που γεννώνται στο ελληνικό έδαφος αποκτούν την ελληνική πολιτειότητα μόνο εφόσον πληρούται η προϋπόθεση αυτή, δηλαδή της μόνιμης και νόμιμης διαμονής στο ελληνικό έδαφος, χωρίς να απαιτούνται και τα κάτωθι αναφερόμενα που απαιτούνται ρητώς για τους αλλοδαπούς εν γένει, (β) να μην υφίσταται τελεσίδικη καταδίκη τους για ορισμένο ποινικό αδίκημα, είτε πλημμέλημα είτε κακούργημα, (γ) να μην εκκρεμεί απόφαση απέλασης σε βάρος τους και να μην υπάρχει άλλη παρεμφερής εκκρεμότητα, (δ) να γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό. Κριτήρια που συνεκτιμώνται για τη διαπίστωση αυτής της γνώσης είναι αντιστοίχως η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο τουλάχιστον γυμνασίου, η γνώση των σημαντικότερων ιστορικών γεγονότων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και η γνώση της συνεισφοράς του ελληνικού πολιτισμού στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου πολιτισμού, (ε) να έχουν ενταχθεί ομαλά στην πολιτική ζωή της χώρας, σεβόμενοι τις θεμελιώδεις αρχές που τη διέπουν και τέλος (στ) να μην κριθεί η παρουσία τους επικίνδυνη για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια από τις αρμόδιες αρχές.
Διαβάζοντας τα παραπάνω μου κεντρίζει την προσοχή περισσότερο το (δ) κριτήριο. Πρέπει οι αλλοδαποί να γνωρίζουν επαρκώς τη γλώσσα μας, την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας. Ωραία, για τη γλώσσα είμαστε, φαντάζομαι, σύμφωνοι. Δεν είναι λογικό να μείνουν σε μία χώρα και να μη γνωρίζουν τη γλώσσα της, κυρίως για θέματα συνεννόησης. Αλλά! Την ιστορία και τον πολιτισμό μας;; Γιατί; Θα διδάξουν μάθημα ιστορίας στα σχολεία; Εδώ πολλοί Έλληνες, μορφωμένοι και μη δεν γνωρίζουν την ιστορία μας. Αν τους ρωτήσουν για το 1821 ή από πού προέρχεται η οδός Τσακάλωφ στο Κολωνάκι δεν θα ξέρουν την απάντηση. Το χειρότερο βέβαια είναι ότι θα πρέπει να δώσουν και εξετάσεις. Και μετά θα περάσουν στο τμήμα ιστορίας και αρχαιολογίας μαζί με όλα τα υπόλοιπα “Ελληνόπουλα” που κάθε 25η του Μάρτη δηλώνουν στην κάμερα του Star πως “Εμείς είμαστε κατά της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου γιατί είναι ένα τρικ των μεγαλοεθνικών για να αγοράσουμε σοκολατάκια”.
Υπάρχουν βέβαια και ειδικές περιπτώσεις, συμφωνά με το τρίτο άρθρο, όπου ορίζεται ότι όποιος αλλοδαπός δεν έχει διατελέσει υπηρεσία σε στρατό συμμαχικού κράτους θα πρέπει να υπηρετήσει στον ελληνικό στρατό και να εκπληρώσει τη στρατιωτική του θητεία, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Νομίζω πως εδώ δε θα γίνει κάποιο σχόλιο καθώς δε ξέρουμε για πόσο ακόμη θα υπάρχει ο στρατός –μας χτύπησε η ΤΡΟΙΚΑ-.
Επειδή είμαστε γενναιόδωρο κράτος, το τέταρτο άρθρο ορίζει την «τιμητική κτήση της ελληνικής ιθαγένειας». Δηλαδή όσοι προηγουμένως έχουν αποκτήσει την ελληνική πολιτειότητα θα έχουν και την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας. Τα κριτήρια; Αρχικά να διαθέτουν εκτενή γνώση της ελληνικής ιστορίας σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων. Απορώ αν όλα τα παιδιά της θεωρητικής κατεύθυνσης τιμήθηκαν με κάποιον τρόπο για τις 100 σελίδες που έμαθαν να ‘παπαγαλίζουν’. Δεύτερον να γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα σε επίπεδο μητρικής. Ας σημειωθεί ότι υπάρχουν Έλληνες οι οποίοι μετά από δώδεκα χρόνια στα θρανία διαβάζουν ακόμη συλλαβιστά και δεν συντάσσουν σωστά τις προτάσεις. Τρίτον, να διαθέτουν βαθιά ενημερότητα για την επικρατούσα θρησκεία και τους θεσμούς που τη διέπουν χωρίς απαραίτητα να την ασπάζονται. Μα φυσικά! Όλα τα “Ελληνόπουλα” κάθε πρώτη ώρα στο σχολείο άκουγαν ευλαβικά τον Θρησκευτικό τους που τους μιλούσε περί 12 Αποστόλων και κάθε Κυριακή πρωί οδεύαν κατανηκτικά προς την εκκλησία της γειτονιάς τους με σκοπό να βρουν την παρέα τους από το κατηχητικό και να παίξουν μπήλιες στα σοκάκια. Γιατί ο Έλληνας βουδιστής δεν είναι 100% έλληνας. Γιατί όποιος δεν γνωρίζει περί Χριστιανισμού δεν είναι Έλληνας. Γιατί όποιος δεν γνωρίζει τι έγινε τελικά με το νερό και το κρασί, μαντέψτε: ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ. Φυσικά τα παραπάνω πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά στο πρόσωπο του και συνεκτιμώνται από την αρμόδια Επιτροπή Πολιτογραφήσεως. Τυχόν πολιτισμική συμβατότητα του αιτούντος θα λαμβάνεται υπόψιν.
Όσον αφορά τους παράνομους μετανάστες το πέμπτο άρθρο ορίζει την απέλαση όσων αλλοδαπών έχουν εισέλθει στην Ελλάδα παρανόμως. Θα εκδίδεται δικαστική απόφαση, πλην των περιπτώσεων που κατά την κείμενη νομοθεσία προβλέπεται η έκδοση διοικητικής πράξης. Η απόφαση απέλασης εκτελείται υπ’ευθύνη των αστυνομικών αρχών. Όμως με τους αλλοδαπούς που έχουν την χώρα μας ως ‘πέρασμα’ και η επόμενη χώρα που θα τους πιάσει τους στέλνει πίσω στην Ελλάδα τι γίνεται;
Η δικαστική απόφαση για την απέλαση των παράνομων μεταναστών σίγουρα θα θέλει ένα χρονικό διάστημα για να εκδοθεί. Γι αυτό το λόγο το έκτο άρθρο ζητά τη δημιουργία πενήντα (50) καινούριων κέντρων κράτησης σε όλη την Ελλάδα όπου θα φιλοξενηθούν χίλιοι (1000) μετανάστες ανά κέντρο και θα απασχολούνται σαράντα (40) αστυνομικοί, είκοσι (20) άτομα προς παροχή υπηρεσιών και άλλα τριάντα (30) άτομα ως προσωπικό φύλαξης. Μέγιστο χρονικό όριο παραμονής εντός του κέντρου είναι οι έξι (6) μήνες. Θα το δεχτούν αυτό οι πενήντα πόλεις – χωριά; Γιατί πριν λίγους μήνες στη Δράμα υπήρχαν έντονες αντιδράσεις των δημοτών. Κινδυνεύουμε τα κέντρα μεταναστών να γίνουν ίσα και όμοια στις συνειδήσεις μας με τους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμάτων, κάτι το οποίο βασίζεται λιγότερο στην ποιότητα των εγκαταστάσεων και περισσότερο στη λογική που μας χαρακτηρίζει.
Συνεχίζοντας την ανάγνωση του νομοσχεδίου, φτάνουμε στο έβδομο άρθρο το οποίο αναφέρεται σε ένα συμβολικό αντίτιμο. Ποιος το δικαιούται όμως; Κάθε αλλοδαπός που απελαύνεται λαμβάνει από το ελληνικό κράτος συμβολικό ποσό από εξακόσια (600) έως χίλια (1000) ευρώ για να καλύψει τα έξοδα της απέλασής του ανάλογα με τη χώρα στην οποία απελαύνεται. Αυτό συμφέρει πολύ και τους έλληνες καθώς εάν κάποια μέρα αποφασίσεις να φύγεις από την Ελλάδα μπορείς να αρχίσεις να μιλάς σπαστά ελληνικά, να αλλάξεις το λουκ σου σε “ρακένδυτος μετανάστης 2013” και να φύγεις με λεφτά που ξεπερνούν το μηνιαίο εισόδημά σου! Το έβδομο άρθρο είναι κάπως αστείο αν σκεφτούμε πως αυτή τη στιγμή κόσμος στην Ελλάδα θα σκότωνε (και δυστυχώς σκοτώνει) για 1000 ευρώ και η κυβέρνηση θα μοίραζε 1000 ευρώ σε ανθρώπους που μπήκαν “δωρεάν” και απλά τους “πιάσανε”. Ας σκεφτούμε και το άλλο: “Ελλάδα 2013. Είστε μετανάστης; Κάντε στάση στην πορεία σας για Γαλλία, κερδίστε 1000 ευρώ και καλή τύχη στο νέο σας ξεκίνημα!”
Μετά κόπων και βασάνων φτάσαμε στο τελευταίο, το όγδοο άρθρο του σχεδίου. Τι γίνεται λοιπόν εδώ; «Προώθηση πολιτικών επαναπατρισμού των παράνομων μεταναστών».
-
Συνεργασία με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. και ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική για τις απελάσεις. Κοινή γραμμή πλεύσης σημαίνει ισότητα. Τι καλύτερο;
-
Επαναδιαπραγμάτευση του Κανονισμού Δουβλίνο (2). Για να ταχθούμε υπέρ ή κατά αυτής της πρότασης πρέπει να μάθουμε τι σημαίνει αυτός ο Κανονισμός. Είναι, λοιπόν, Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 343/2003 του Συμβουλίου της 18ης Φεβρουαρίου 2003 για τα κριτήρια και τους μηχανισμούς προσδιορισμού του κράτους μέλους το οποίο είναι υπεύθυνο για την εξέταση αίτησης ασύλου που έχει υποβληθεί σε κράτος μέλος από υπήκοο τρίτης χώρας.
-
Διενέργεια διεξοδικών ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές στα λιμάνια και στα σύνορα της χώρας. Οι έλεγχοι που ήδη διενεργούνται διπλασιάζονται ποσοτικά και δημιουργείται ειδικό σώμα αποτελούμενο από 20 έως 40 αστυνομικούς ανά περιφέρεια ανάλογα με τα κατά τόπον ποσοστά συγκέντρωσης παράνομων μεταναστών. Κάθε φορά που βρίσκομαι Πάτρα ή Ηγουμενίτσα οι έλεγχοι είναι πολύ λιγότεροι απ’ όσους χρειάζονται για να βγουν όλοι οι αλλοδαποί κάτω από τις νταλίκες (τυχαίο παράδειγμα).
-
Αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων. Για τον επαναπατρισμό τους; Δεν αρκεί το συμβολικό αντίτιμο ;
Οι παραπάνω 9 παράγραφοι συμπεριλαμβάνουν το σχέδιο νόμου που προτείνει η επιτροπή δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης. Θα είναι όλα τα κόμματα σύμφωνα μεταξύ τους ώστε να ψηφιστεί; Θα συνεργαστούν για την ομαλή διεξαγωγή μιας εποικοδομητικής συζήτησης πάνω σε αυτά τα θέματα ή θα έχουμε έντονες αντιδράσεις; Σκοπός των κομμάτων είναι η όσο το δυνατό δημοκρατικότερη λειτουργία τους. Αναμένουμε για να το δούμε και στην πράξη αυτό ή οτιδήποτε άλλο προκύψει.
από τη Βασιλική Μήλη