ΟΤΑΝ Η ΣΥΕΝΔΡΙΑΣΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΠΕΔΙΟ ΜΑΧΗΣ
Χωρίς ίχνος υπερβολής η σημερινή συνεδρίαση των επιτροπών δημόσιας διοίκησης των τεσσάρων κομμάτων έχει εξελίχθεί σε πεδίο μάχης. Λόγος της συνεδρίασης ήταν η συζήτηση και ψήφιση των τροποποιήσεων του προτεινόμενου νομοσχεδίου.
Αφορμή για έντονες συζητήσεις, ειρωνικά σχόλια και “βαριές” κουβέντες ήταν σχετική με το άρθρο 1 τροποποίηση από την κοινοβουλευτική ομάδα της Φιλελεύθερης Κίνησης, στο οποίο αναφέρονται οι έννοιες της ιθαγένειας και της πολιτειότητας. Σύμφωνα με την τροποποίηση “Ο όρος ιθαγένεια διαφοροποιείται από τον όρο ελληνική πολιτειότητα που θεωρείται η ιδιότητα του επι μακρών διαμένοντος σε μία χώρα και περιλαμβάνει ένα σύνολο ιδιωτικών δικαιωμάτων όπως ορίζονται από το ΠΔ 150/2006, σε αντίθεση με την Ελληνική Ιθαγένεια που ορίζεται ως ο νόμος-δεσμός δημοσίου δικαίου του πολίτη με το κράτος και τον λαό στον οποίο ανήκει.”
Εισηγητής της παραπάνω τροποποίησης ήταν ο κ.Λότσιος ο οποίος τόνισε ότι δεν υποστηρίζεται καμία φυλετική διαφορά καθώς δεν ενδιαφέρουν οι δεσμοί αίματος. Σύμφωνο με την παρούσα τροποποίηση ήταν εξίσου και το εθνικό κίνημα.
Η κοινοβουλευτική ομάδα της ΕΝ.ΑΡ. τάχτηκε με ιδιαίτερο σθένος κατά της τροποποίησης ζητώντας να παραμείνει όπως έχει το άρθρο 1 το οποίο με την προτεινόμενη τροποποίηση χάνει την ουσία του.
Την ίδια αρνητική στάση υιοθετεί και η σοσιαλιστική δύναμη. Ο βουλευτής του κόμματος κ. Κρικρής μιλά για νομικιστικά παιχνίδια όρων από την πλευρά της Φιλελεύθερης Κίνησης. Επισημαίνει πως ο σεβασμος στα ελληνικά ήθη δεν προκύπτει σε καμία περίπτωση από την απόδοση της ιθαγένειας και της πολιτειότητας στους μετανάστες.
Η ένσταση βέβαια δεν σταματά εκεί, αλλά αντιθέτως κορυφώνεται με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού. Ο κ.Μητραλέξης τάσσεται κατά της τροποποίησης εφόσον αυτή, ούσα ακροδεξιά, όπως αναφέρει, αλλοιώνει την ουσία του άρθρου 1. Ο ίδιος τονίζει ότι η εθνικότητα δεν ταυτίζεται με βιολογικά και αιματολογικά κριτήρια και θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται όροι ζωολογίας όπως χαρακτηριστικά αναφέρει για να προσδιορίσει το ποιός είναι Έλληνας ή όχι.
της Άντιας Λοτσάρη